Unit 1
Welkom op de pagina van Unit 1
In deze klas zitten 4 groepen bij elkaar. Waar samen kan wordt samen gewerkt, waar nodig wordt apart gewerkt. Groep 1/2 zit vaak bij elkaar, met groep 3 tot de kerstvakantie nog veel aansluitend. Deze kinderen hebben meer recht op o.a. buitenspeeltijd en naast het leren lezen, schrijven en rekenen ook nog wat extra speeltijd. Bij groep 4 wordt in het eerste half jaar veel geinvesteerd in het zelfstandig werken, zodat als groep 3 er vaker bij komt na de kerstvakantie zij al het goede voorbeeld kunnen laten zien. Dit zorgt weer voor een mooie doorlopende leerlijn richting groep 5 (unit 2).
Hoe werkt dit nu precies: Groep 1-2: We werken met dagritmekaarten, waardoor de dag een duidelijke structuur krijgt. Dagelijks starten we met een inloop. Dit geeft ouders de gelegenheid om even in de klas mee te kijken. Jonge kinderen leren door te spelen. Voor hen loopt spelen en werken daardoor vloeiend in elkaar over. We geven thematisch onderwijs volgens de IPC methode (International Primary Curriculum). Een vorm van werken waarin d.m.v. onderzoek, samenwerken en bewegend leren op een betekenisvolle manier alle vakken met elkaar verbonden zijn. De inbreng van de kinderen is hierbij dus van groot belang. We bespreken wat we nodig hebben om over het thema te kunnen spelen. Waar mogelijk gaan we op pad om te zien hoe het in de echte wereld gaat. En we onderzoeken hoe we thuis met het thema omgaan. Gedurende dit proces zorgt de leerkracht dat er diverse doelen en vaardigheden aan bod komen. We sluiten aan bij het thema van groep 3 en 4. Er wordt lesgegeven in niveaugroepen, waarbij er gekeken wordt naar wat het kind al kan en waar het kind extra begeleiding nodig heeft. Zo kan het zijn dat je bij taal in een plusniveau komt, terwijl je bij rekenen extra begeleiding krijgt. Na instructie van de leerkracht, volgt de zelfstandige verwerking. Soms met een verlengde instructie van een ondersteuner of de leerkracht zelf. De middagen staan in het teken van IPC (International Primary Curriculum). Een thematische vorm van werken waarin d.m.v. onderzoek, samenwerken en eigen leervragen op een betekenisvolle manier de zaakvakken met elkaar verbonden zijn. De kinderen ontwikkelen zich met IPC tot wereldburgers en hebben meer plezier in het leren. Ze worden bewuster van hun groei en weten waarom en hoe ze nieuwe dingen leren.
Groep 4:
Nieuwsgierig geworden? Bekijk de verschillende nieuwsberichten of de socials voor een kijkje in de klas. | ||

Afscheid groep 3
Goedenavond,
Vandaag heeft de onderbouw afscheid genomen van groep 3. Na de voorjaarsvakantie sluiten zij namelijk bij de middenbouw aan. Dit konden wij niet zomaar voorbij laten gaan, dus is groep 3 feestelijk de onderbouw uitgegleden 🎉
Vandaag was een leuke dag met…